Bye bye Darwin, hello Broome in Western Australia

1 september 2018 - Broome, Australië

7:15 AM Afgelopen nacht veel lawaai op straat. Amai, het weekend zetten ze hier luidruchtig in.

Ons vervoer naar de luchthaven is pas om 11:10 voorzien, dus we hebben wel nog wat tijd. We gebruiken die om 3 reisverslagen online te krijgen. En dat duurt weer een eeuwigheid. Het uploaden van de foto’s lukt slechts gedeeltelijk, don’t blame us!

Om 11:00 begeven we ons richting receptie. Daar melden ze ons dat de airportshuttle al weg is en dat ze ons belden op de kamertelefoon. No answer! Hoe kan dat nu? We zitten met 4 in ons salon nog wat te genieten van het mooie uitzicht en niemand van ons heeft een telefoon gehoord. De jongedame vertelt er nog bij dat we geen Australian Mobile phone nr. hebben. Buitenlandse gsm nrs. bellen ze niet. Ok, maar wat nu? Taxi? Ze kunnen ons niet verwijten dat we te laat zijn. ‘No, the shuttle was earlyer and now he’s gone.’ Uiteindelijk grijpt ze naar de telefoon om te checken hoe het verder moet. Natuurlijk geen antwoord. Na de vierde keer en een kleine discussie later, vertelt ze dat de shuttle wel terug zal komen. Ondertussen gaat de tijd voorbij en worden we een klein beetje nerveus, zo’n heel klein beetje maar, ahum! Onze vlucht is om 13:00, het is uiteindelijk na 12:00 als we in de luchthaven toekomen. Onze check-in staat aangeduid bij balie 9. Daar aangekomen, hupla verkeerde balie. We moeten helemaal naar de andere kant van de luchthaven bij de balie van Airnorth inchecken.

Bij aankomst in Darwin spraken we over een kleine luchthaven zoals Oostende maar die lijkt in werkelijkheid toch wel een stuk groter te zijn.

De dame achter de balie neemt alle tijd. Uiteindelijk geraken we ingecheckt. Martine wordt weer extra gecontroleerd. Gevaarlijk mens is dat toch, haha!

Het voordeel is dat we nu heel snel aan boord kunnen van een Embraer-170.

Na een vlucht van 50 minuten, landen we in Kununurra. We zijn nu in Western Australia en zetten onze klok 1 1/2u terug, beetje raar hé. We moeten dus wat langer opblijven. Vanaf nu is er een tijdsverschil van 6 uren met België.

We moeten uit het vliegtuig maar mogen alles aan boord laten. We worden overvallen door de hitte. Na een kwartier boarden we opnieuw voor de vlucht naar Broome, aan de Westkust van Western Australia. Een grote staat die 1/3 van Australia beslaat.

Na een uurtje vliegen, de wind in de rug, zetten we voet aan grond in Broome. Vanuit de lucht ziet het er zeer idyllisch uit, sneeuwwitte stranden en een heel lichte turquoise kleur van de zee zoals de Caraïben. We zijn ineens in een heel ander klimaat, 28° maar hier kan je ademen. De transfer naar ons hotel is goed geregeld en na een korte rit bereiken we het Cable Beach Club Resort: koloniale stijl, tropische tuinen en waterpartijen en vooral groot. En groot betekent druk! Niet bepaald ‘zen’. Het hotel is volledig volzet want er is hier dit weekend een bekend festival waar 30.000 deelnemers op afkomen.

Geïnstalleerd in de kamer, begint het bagageverhaal opnieuw. Morgen start de Tour door The Kimberley en dat betekent weer andere bagagevoorschriften en afmetingen. In onze kamer staat een grote doos met onze naam erop. Cadeautje!!!!  Met de groeten van Outback Spirit: 2 rugzakken, 2 waterflessen, 2 hoeden, 2 first aid kits, zonnecrème, lipbalsem, ontsmettingsdoekjes, blarenpleisters en ook naambadges, juist geschreven deze keer (niet Stephen & Hilda).

Ondertussen sturen we Stephan en Bernard de deur uit om het domein te verkennen en ergens te reserveren voor het avondeten want er zijn verschillende restaurants.

Wat we uit het oog verloren zijn, is de tijd. Andere tijdzone, en dus ook veel vroeger donker! De mannen wisten het laatste tafeltje te bemachtigen in het Sunset Beach Restaurant en we moeten ons haasten. Zonsondergang om 17:40! We hebben nog een kwartier.

Broome staat vooral bekend voor een van de mooiste stranden van Australia en de zonsondergangen. Voor onze ogen ontrolt zich inderdaad een prachtig kleurenspektakel. En we zijn niet alleen om dit spektakel te aanschouwen.

Het diner is weer superlekker en elk bord die we hier zien passeren ziet er even aantrekkelijk uit.

In tegenstelling tot Darwin gaat de temperatuur hier ‘s nachts wel naar omlaag. De airco mag uit bij het slapen gaan.

We zijn benieuwd naar morgen.

1. Nadine:
    2 september 2018
    Geniet maar... Ook al zijn er mankemente'