dagje luieren in Airlie Beach

13 oktober 2015 - Airlie Beach, Australië

Vandaag heeft de wekker verlof en wij dus ook, of niet?
5:15 Het geschreeuw en geroep van de gevederde vriendjes begint opnieuw.
De nacht is voor de verandering veel te kort... Nog wat soezen en dan maar in de kleren.
Marita heeft ons tafeltje op het terras bij het zwembad al gedekt en is druk in de weer met het ontbijt.
Gisterenavond vertelde ze dat ze 40' nodig had om het ontbijt klaar te maken. Wij vonden dat behoorlijk lang. Vandaag weten we waarom het zoveel tijd vergt. Ze tovert een ontbijt op tafel dat qua uitzicht mag wedijveren met de gerechten van Hertog Jan, echte schilderijtjes. De nadruk ligt op 'healthy'. Het smaakt allemaal meer dan voortreffelijk.
Daarna dringt Marita aan keuzes te maken in de mogelijke excursies. De Chinezen hebben blijkbaar nu een week vakantie, overspoelen Australië en palmen alle tours in.
Er valt veel te beleven in de Whitsundays: op ons verlanglijstje staan hier o.a. een vlucht met een watervliegtuig naar Whitehaven Beach, inclusief Inlet, en een dagje zeilen met snorkelen.
Marita informeert naar beschikbaarheid maar helaas, alle watervliegtuigen zijn bezet tot volgende week! Yep, alles geboekt door de Chinezen. Dan maar een heliflight voor de dag erop om 9:00: het is te nemen of te laten. De zeiltocht is gelukkig geen probleem.
Verder luieren we (lees: Stephan luiert) bij het zwembad tot het weerzien met Martine en Bernard, die vandaag ook in Airlie Beach aankomen na hun autotrip vanuit Brisbane.
We hebben veel bij te praten: grappig, nagenoeg dezelfde reis maar andere ervaringen. Door de vele verhalen missen we de zonsondergang vanaf de surfclub. We dineren daarna samen, op aanraden van Marita bij La Tabella. Heerlijk!
Dan zit ook deze dag er weer op.

1. Nadine:
    28 oktober 2015
    geniet nog maar.
    maar je moet je verslag gn 2 keer sturen omdat het langer zou lijken é
  2. Hllde:
    28 oktober 2015
    Bij deze is dat opgelost, beste Nadine! niet altijd evident zo'n verslag maken in het gat van de nacht. Ondertussen zijn we op Kangaroo Island en is het tijdverschil 9u30.
  3. Patricia:
    2 november 2015
    Prachtige foto's!!!! Overduidelijk een unieke ervaring!!! Ook groeten van mama en nonkel Maurits.