Lamington NP: Hikes, birdwatching en bush survival

7 oktober 2015 - Lamington National Park, Australië

Om 5:45 am sta ik verbazend fris en monter op het terras. Zonsopgang net gemist maar het akoestisch spel van gisterenavond herhaalt zich, zij het nog iets intenser. Het belooft een zeer mooie dag te worden. Stephan laat dit allemaal aan zich voorbijgaan en draait zich nog eens om. Ik twijfel om de early bird walk mee te doen. Steph vindt het te crazy.
Na het ontbijt riskeren we ons aan een eerste hike: de Moorans Falls. In afstand niet zo heel ver maar een serieuze kuitenbijter met steile hellingen. Bij de start ga je bergaf... Terugkeren is iets anders, zeker bij een temperatuur van om en bij de 28° (nog voor de middag). Het afzien was het meer dan waard: zowel de lookout als de waterval zelf zijn schitterend.
Om 12:00 hebben we een afspraak voor de ecowalk: een lesje in bushsurviving of de gevaren van het regenwoud leren herkennen. Ranger Cat doet het met veel enthousiasme uit de doeken. Echt interessant, we zullen twee keer nadenken voor we een plant vastnemen of ergens tegen een boom leunen. Er zitten echte killers bij.
Daarna gaat het richting Birds of Prey Flight Show. Leuk om te zien maar een echt 'wauw' gevoel houden we hier niet aan over.
Volgende hike: the Treetop walk of wandelen in of boven de kruinen van de bomen. Een hele meute Chineesjes wordt bijna hysterisch bij het zien van de hangbruggen en houden alle wandelverkeer op. Het regenwoud bekijken vanop 30 à 35 meter hoogte, is eens iets anders.
Na de Treetop, volgt op raad van ranger Cat nog een hike naar 'The Wishing Tree'. Onderweg spotten we een lizard en een wallabie of was het een boomkangoeroe? En dan zijn er nog al die kleurrijke gevederde vriendjes. We kunnen hier met namen om de oren slaan, maar zullen het jullie maar besparen.
Na al de letterlijke 'ups and downs' is de energie voor vandaag op.
We testen onze spa op het terras uit bij een alweer prachtige zonsondergang. Daarna is het tijd om valiezen te rangeren. Ondertussen ook de was en de plas gedaan zodat alles weer frisjes de koffers ingaat.
Tijdens het avondeten slaat het weer compleet om. Een hevige en koude wind steekt op en doet de temperatuur razendsnel dalen. Er komen zeer dreigende wolken opzetten; 's nachts krijgen we een heuse storm op ons dak.