Sydney/Brisbane - Lamington National Park

6 oktober 2015 - Lamington National Park, Australië

Vandaag is een transferdag. Met pijn in het hart rijden we richting luchthaven voor een domestic flight naar Brisbane. Wij dachten dat dit een kleinere luchthaven zou zijn maar niets is minder waar.  een aparte terminal voor Qantas vluchten alleen al. Voordeel van een domestic flight: je hoeft hier slechts 45 minuten op voorhand te zijn. Wij zijn een stuk vroeger omdat we het spitsuur niet vertrouwen en hebben dus nog ruim tijd over. Op aanraden van Belgische 'Aussies' kopen we nog een Telstra prepaid telefoon/internet abonnement. Ik ben vanaf nu een beetje meer Aussie met een Australisch telefoonnummer.
De vlucht vertrekt stipt op tijd en anderhalf uur later landen we in een andere staat: Queensland. En lap, we hebben het weer aan ons been: de klok een uur achteruit. Opnieuw 8u. tijdverschil met België. We zullen ons wel aanpassen, flexibel als we zijn.
De volgende 6 dagen wordt een selfdrive. Terug wennen aan het links rijden en vooral proberen zonder kleerscheuren Brisbane uit te geraken. En dat verloopt niet zoals we gehoopt hadden. Bij momenten veel klank en beeld of beeld zonder klank. Beetje stressy in het helse verkeer, zeker als de GPS weigert. De eerstvolgende afrit (we zijn er ondertussen al een viertal gepasseerd) dan maar van de snelweg af om even te bekomen en de GPS opnieuw in te stellen. Uiteindelijk geraken we op rustiger wegen en valt de spanning weg. Maar niet helemaal, we mogen al uitkijken voor overstekende kangoeroe's, wallaby's... Dus ogen gefixeerd op de rijweg zodat we ondertussen het natuurschoon wat missen.
In Canungra doen we inkopen voor de volgende 2 dagen voor we aan de 35km lange klim naar boven beginnen. Den berg op, hé Martine :)
We houden nog even halt voor een wine tasting bij O'Reilly's Winery. De broer van Stephan zou wellicht van kleur veranderen: het steekt hier niet zo nauw: bubbels, wit, rood allemaal in hetzelfde glas zonder spoelen tussendoor. Maar bon, we vinden wel onze gading: lekker maar niet goedkoop. Kwestie van niet droog te staan (insider voor Martine V.).
Na veel draaien en keren, bereiken we uiteindelijk O'Reilly's Rainforest Retreat. De check-in verloopt hartelijk, de ligging is schitterend en ons verblijf zelf is andermaal dik in orde. Op ons terras krijgen we al gauw het gezelschap van enkele bontgekleurde papegaaien die zonder schroom mee aanschuiven aan tafel. Onze eerste Aussie BBQ is een feit. Een idyllische zonsondergang boven het tropische regenwoud maakt het plaatje compleet. Niet alleen het zicht is adembenemend: het gezang, geroep, gekwetter van de vogels is dat evenzeer.
Van de drukte van de stad naar de middle of nowhere, groter kan het contrast niet zijn.
De wil om nog aan de blog te werken is er wel maar zowel de hotspot als het Telstra abonnement weigeren dienst.